Plastikkirurgi

Trygghet och kvalitet

Estetisk plastikkirurgi för bröst, kropp och ansikte. Vi hjälper och vägleder dig hela vägen med trygghet och kvalitet i fokus.

Google Reviews 4.1

Din trygghet

20 års erfarenhet

Medlem i SFEP

Rectangle 1814-svg

Våra tjänster

Bröst

Det kan finnas många anledningar till varför man vill göra en bröstoperation. Brösten kan upplevas för små eller för stora eller av olika anledningar ha tappat sin form. Vi hjälper dig att få den storlek och form som känns rätt just för dig.

Ansikte

Åldrandet är en del av livet och en kontinuerlig process. Att hudens elasticitet minskar med åldern är därför helt naturligt. För att bevara dina unika ansiktsdrag finns ett antal olika behandlingar att välja mellan.

Kropp

Att vara begränsad av överskottshud efter viktnedgång, inte hitta kläder som passar eller kunna träna som man önskar, är både fysiskt och psykiskt utmanande. Ett kirurgiskt ingrepp hjälper dig att få formen tillbaka.

Vill du veta mer?

Hud- och skönhetsbehandlingar

Vi erbjuder även många välgörande och effektiva hud- och skönhetsbehandlingar. Skonsamma metoder som hjälper dig till ditt vackraste jag, för både ansikte och kropp.

Risker Plastikkirurgi

Liksom vid alla operationer finns det vid plastikkirurgiska ingrepp alltid risker för komplikationer och biverkningar. De vanligaste medicinska riskerna är infektion och blödning, men det finns också en estetisk risk att resultatet inte motsvarar förväntan. Det är viktigt att man som patient är medveten om och accepterar de risker som finns och att man väger riskerna mot de fördelar man ser för att kunna ta ett välgrundat beslut.

Medicinska risker

Vi övervakar våra patienter noga timmarna efter operation och åtgärdar eventuella medicinska komplikationer som infektioner och blödningar med hjälp av antibiotika och blodstillande kompressionsförband. Tillfälliga blåmärken vid operationsområdet är vanliga under de första dygnen och vid bukplastik kan också vätskeansamling förekomma. Känselförändringar eller risker vid narkos är beroende av hälsotillstånd och diskuteras vid konsultationsbesöket. Sannolikheten att drabbas av allvarliga hälsokomplikationer vid plastikkirurgi är mycket ovanligt.

Estetiska risker

Det upplevda resultatet av ett plastikkirurgiskt ingrepp är personligt. Missnöje med asymetri och ärr som är mer framträdande än förväntat förekommer. Den slutliga bedömningen av resultatet görs efter ett år. Fula ärr kan oftast åtgärdas, men det är viktigt att ha realistiska förväntningar.

Läs mer om oss