Bröstoperation

Säker bröstoperation med naturligt vackert resultat

Det kan finnas många skäl till varför man vill göra en bröstoperation. Brösten kan upplevas för små eller för stora eller av olika anledningar ha tappat sin form. Vi hjälper dig att skapa den storlek och form som känns rätt just för dig.

Google Reviews 4.1

Din trygghet

20 års erfarenhet

Medlem i SFEP

Våra tjänster

Bröstförstoring

Om du inte är nöjd med storleken på dina bröst är en bröstförstoring ett bra alternativ. Vi har längst erfarenhet i Skandinavien av bröstförstoring via armhålan och opererar med hjälp av titthålskirurgi.

Bröstlyft

Bröst kommer i alla former och förändras genom livet. Oavsett om du har trötta, hängiga eller ojämna bröst ger ett bröstlyft dig både fastare och mer symmetriska bröst med minimala ärr.

Bröstförminskning

Stora och tunga bröst kan ge upphov till smärtor och värk i axlar, rygg och nacke. Vanligt är också att man upplever svårigheter vid fysisk aktivitet liksom besvärande hudirritationer. Vi kan hjälpa dig.

Vill du veta mer?

Nordquisttekniken®

Som enda klinik i Skandinavien lägger vi in implantat genom armhålan med hjälp av titthålskirurgi, den världsunika Nordquisttekniken®. Resultatet blir naturligt snyggt utan synliga ärr på brösten.

Risker Plastikkirurgi

Liksom vid alla operationer finns det vid plastikkirurgiska ingrepp alltid risker för komplikationer och biverkningar. De vanligaste medicinska riskerna är infektion och blödning, men det finns också en estetisk risk att resultatet inte motsvarar förväntan. Det är viktigt att man som patient är medveten om och accepterar de risker som finns och att man väger riskerna mot de fördelar man ser för att kunna ta ett välgrundat beslut.

Medicinska risker

Vi övervakar våra patienter noga timmarna efter operation och åtgärdar eventuella medicinska komplikationer som infektioner och blödningar med hjälp av antibiotika och blodstillande kompressionsförband. Tillfälliga blåmärken vid operationsområdet är vanliga under de första dygnen och vid bukplastik kan också vätskeansamling förekomma. Känselförändringar eller risker vid narkos är beroende av hälsotillstånd och diskuteras vid konsultationsbesöket. Sannolikheten att drabbas av allvarliga hälsokomplikationer vid plastikkirurgi är mycket ovanligt.

Estetiska risker

Det upplevda resultatet av ett plastikkirurgiskt ingrepp är personligt. Missnöje med asymetri och ärr som är mer framträdande än förväntat förekommer. Den slutliga bedömningen av resultatet görs efter ett år. Fula ärr kan oftast åtgärdas, men det är viktigt att ha realistiska förväntningar.

Läs mer om oss